7 نکته مهم که هنگام خرید دوش باید در نظر بگیرید

یک دوش خوب و آرامش بخش - سرد یا گرم - نه تنها برای سلامت جسمانی بلکه برای سلامت روان شما نیز بسیار مفید است. در اغلب موارد، وقتی صحبت از مرکز تمرکز در حمام شما می شود، دوش شریک بی صدا وان حمام است.و با انتخاب دریچه دوش مناسب، می‌توانید تجربه دوش گرفتن دلپذیری را تضمین کنید - و از سوختن یا یخ زدن با آب جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: علم دوش استیل

فاکتورهایی که هنگام خرید دوش باید در نظر گرفت

  1. اندازه دوش

اولین عاملی که هنگام خرید دوش باید در نظر بگیرید اندازه و چیدمان حمام شما است. و اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که دوش گرفتن کجا خواهد رفت. حتی یک تغییر کوچک در لوله کشی فعلی شما می تواند گران و وقت گیر باشد.اگر قصد نصب حمام دوش، کابین دوش یا سینی دوش را دارید، باید در تمام اندازه‌گیری‌ها دقیق باشید. انتخاب دوش مناسب با صدها نوع موجود می تواند یک چالش واقعی باشد.

2.    چیدمان حمام

ابعاد: فضای موجود برای واحد دوش را به دقت اندازه گیری کنید. از آنجایی که دوش ها دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند، باید تعیین کنید که آیا ابعاد آن با نوع دوشی که قصد خرید آن را دارید مطابقت دارد یا خیر.

سبک: حمام احتمالا شلوغ ترین اتاق خانه شما است، به خصوص در ساعات شلوغی صبح. اطمینان حاصل کنید که دوش به طور یکپارچه با عملکرد حمام شما مطابقت دارد. و از آنجایی که دوش‌ها در انواع بی‌نهایتی از سبک‌ها و پرداخت‌ها در دسترس هستند، به راحتی یکی را پیدا خواهید کرد که مطابق با سلیقه شما باشد.

بیشتر بخوانید: خرید علم دوش استیل از تولید کننده

3.    فشار آب

نوع فشار آب در خانه شما تصمیم گیری در مورد نوع دوش مورد نیاز برای خرید را برای شما آسان تر می کند. به عنوان مثال، اگر یک دیگ بخار ترکیبی در خانه شما وجود داشته باشد، فشار آب قطعا بالا خواهد بود. و دوش مخلوط کن به خوبی کار می کند.اگر فشار کم آب در خانه شما نگران کننده است، پس دوش برقی (با دوش دیجیتال متفاوت است) انتخاب مناسبی برای یک سیستم کم فشار است. یکی دیگر از مزایای کلیدی این دوش، در دسترس بودن فوری و مداوم آب گرم است.از آنجایی که آب فقط در صورت نیاز گرم می شود، این سیستم انرژی کارآمدی دارد و هرگز نیازی نیست منتظر گرم شدن آب باشید. دوش برقی بدون توجه به اینکه چند نفر نیاز به استفاده از دوش دارند، آب گرم را برای مدت طولانی فراهم می کند. این دوش انعطاف پذیر است زیرا می تواند آب سرد را نیز تامین کند.

4.    نوع مناسب شیر را انتخاب کنید

شما دو گزینه دارید: شیر تعادل فشار و شیر دوش ترموستاتیک . یک شیر تعادل فشار دارای یک دسته است که هم حجم آب و هم دمای آب را کنترل می کند. یک شیر ترموستاتیک دارای دو دسته است. یک دسته مقدار آب را کنترل می کند و دسته دیگر دمای آب را کنترل می کند.این شیر به شما این امکان را می دهد که حجم جریان را با حفظ همان دما تغییر دهید. اگر نمی‌خواهید دمای آب نوسان داشته باشد (به ویژه اگر کودکان و افراد مسن نیز از این حمام استفاده می‌کنند)، شیر دوش ترموستاتیک گزینه بهتری است.

بیشتر بخوانید: قیمت علم دوش استیل

5.    قدرت

اگر یک دوش برقی می‌خرید تا فشار کم آب در خانه خود را جبران کنید، به این فکر کنید که می‌خواهید دستگاه دوش شما چقدر قدرتمند باشد. توجه داشته باشید که یک دوش با ظرفیت نگهداری جریان قوی آب گرم برای مدت طولانی تری به موتوری با توان بالاتر نیاز دارد.در این مورد، دوش برقی گزینه بهتری خواهد بود. دوش برقی دارای یک پمپ داخلی است که سرعت جریان آب را افزایش می دهد، به خصوص اگر دوش حمام شما دارای سیستم آبرسانی با نیروی جاذبه باشد.اگر مشکل فشار کم آب مزمن در خانه شما وجود داشته باشد، این نوع دوش گزینه مناسبی است. همچنین اگر ترکیب آب سرد و گرم تا دمای مطلوب برای شما مهم است، این دوش انتخابی عالی است.

6.    قیمت

تعیین کنید که چقدر می خواهید برای دوش گرفتن هزینه کنید. وقتی همه عوامل فوق را به دقت در نظر بگیرید، ویژگی های مفیدی که برای حمام خود نیاز دارید را بهتر درک خواهید کرد.با این حال، اگر مایل به سرمایه گذاری یکباره بالاتر هستید، مطمئناً می توانید یک محصول ممتاز بخرید که برای شما ماندگاری طولانی داشته باشد.

7.    حمایت از افراد دارای معلولیت

با انتخاب کابین دوش مناسب برای حمام، واحد دوش خود را در آینده مقاوم کنید. 4 نوع اصلی دوش عبارتند از: حمام ، کابین، باز و بسته.دوش روشویی علاوه بر کاربردی و شیک بودن، جلو باز است. از آنجایی که این دوش هم سطح با کف است، به راحتی می توان آن را مطابق با سبکی که می خواهید سفارشی کرد.یک دوش حمام اطاقکی - که به شکل مربع، مستطیل یا چهارگوش موجود است - آماده نصب است زیرا با پانل های دیواری، در و سینی کامل می شود. از آنجایی که این واحد دوش ضد آب است، نیازی به محافظت از سنگ تراشی مجاور در برابر پاشش آب سرگردان ندارید.دوش باز در ندارد. پانل های دوش ضد آب به راحتی نصب و تمیز می شوند. این دوش به خوبی با هر چیدمان حمام سازگار است و می‌توانید قسمت باز را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید.یک دوش بسته نیاز به سه دیوار دارد. این دیوارها می توانند پانل های شیشه ای دوش یا دیوارهای حمام باشند. درب دوش از پاشش آب به بیرون جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: خرید علم دوش استیل

دوش برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند:

افرادی که مشکلات حرکتی دارند و سالمندان ممکن است مجبور شوند در حمام همراه شوند. اطمینان حاصل کنید که ارگونومی و چیدمان دوش حمام شما دسترسی آسان، راحتی و ایمنی را ارائه می دهد.

کوچکترین اندازه دوش که می تواند به راحتی دو نفر را در خود جای دهد 120x80 سانتی متر است. برای سهولت در ورود و خروج، یک درب عریض تر نصب کنید. دوش باز برای دسترسی به صندلی چرخدار ایده آل است و صندلی های دوش بدون لغزش ایمنی را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

دوش یکی از عناصر مهم حمام شما است. در واقع، به چند دلیل واقعاً مهم است. جدا از جنبه کاربردی، باید به جنبه ایمنی نیز توجه ویژه ای داشته باشید.شما باید از اعضای خانواده خود - به ویژه کودکان خردسال - در برابر شوک حرارتی و سوختن محافظت کنید زیرا ممکن است به راحتی اتفاق بیفتد. البته نصب یک دستگاه ضد جوش راه حلی بی‌خطر در برابر این خطر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.